Gradimo severni del pomola I v Luki Koper

Gradimo severni del pomola I v Luki Koper

27. 08. 2025

Skupina Kolektor Construction izvaja obsežen projekt gradnje severnega dela pomola I v Luki Koper. Projekt, ki je več kot dvakrat obsežnejši od uspešno zaključenega podaljšanja južnega dela pomola leta 2022, bo pomembno povečal letno zmogljivost pretovora kontejnerjev Luke Koper. Vgradnja 1.750 pilotov, težkih do 24 ton, tokrat poteka z novo, še učinkovitejšo tehnologijo.

Foto: arhiv Luke Koper

Foto: arhiv Luke Koper

V okviru projekta gradnje severnega dela pomola I Luke Koper je skupina Kolektor Construction s partnerjem CGP v minulih mesecih že poglobila morsko dno vzdolž obale, julija pa pričela s ključno aktivnostjo gradbene faze projekta – z vgradnjo pilotov. Postopoma bodo v morsko dno vgradili skupno 1.750 pilotov, dolžine od 60 do 70 metrov, s premerom do enega metra in težo do 24 ton, ki bodo nosili novo betonsko obalo. Vgradnja pilotov takšne dolžine v celoti je tehnični dosežek, ki ga v Sloveniji do zdaj še ni bilo.

Na predhodnem projektu širitve južnega dela pomola I, ki ga je prav tako izvajala skupina Kolektor Construction, so pilote do končne dolžine varili ročno, in sicer med samo vgradnjo, v navpičnem položaju. Najprej so vgradili prvo polovico, nanjo postavili drugo in ju na mestu, na lokaciji pilota, ročno zvarili. Tokrat pilotiranje poteka z novo, še učinkovitejšo tehniko. Na obali so postavili lastno varilnico, kjer pilote varijo polavtomatsko, v vodoravnem položaju. Po varjenju jih na obeh koncih zatesnijo, spustijo v morje in v polni dolžini odvlečejo do dvigala, ki jih nato dvigne in vgradi v morsko dno. Tak pristop omogoča hitrejše in kakovostnejše zvare, saj vgradnja pilotov ne čaka na varjenje in pregled kakovosti – vse to opravijo že pred samo vgradnjo.

Postopek vgradnje pilotov poteka v dveh fazah. V prvi fazi se pilote z uporabo vibracijske tehnike vgradi do približno 80 odstotkov njihove končne globine, zadnjih 20 odstotkov pa predstavlja zabijanje. Na ta način se znatno zmanjša hrup in vpliv gradnje na življenje v okolici pristanišča. Takšno pilotiranje je skladno z okoljevarstvenim soglasjem in vsemi sprejetimi dodatnimi ukrepi; poteka ob delavnikih med 7. in 18. uro. Ob sobotah, nedeljah in praznikih se zabijanje ne izvaja.

Po zaključku zabijanja pilotov, bodo na njihove vrhove namestili armiranobetonske montažne kape, izdelane v lastnih gradbenih obratih skupine Kolektor Construction v Ajdovščini in Lažah. Nato bo sledila natančna montaža prednapetih armiranobetonskih nosilcev in prečnikov, ki prav tako nastajajo v njihovih lastnih proizvodnih obratih, kar omogoča popoln nadzor nad kakovostjo in izvedbo.

Gradnja severnega dela pomola I bo ob sočasnem nemotenem obratovanju Luke Koper končana predvidoma do konca leta 2027. Po zaključku obsežnih gradbenih del in namestitvi obalnih dvigal ter ureditvi obstoječih skladiščnih površin bodo v koprskem pristanišču pridobili dodatnih 326 metrov obale z dvema dodatnima privezoma za kontejnerske ladje in sedem hektarjev dodatnih površin za pretovor in skladiščenje. Projekt velja za eno največjih naložb v zgodovini pristanišča, katere vrednost znaša skoraj 153 milijonov evrov (brez DDV).


Nazaj
Delite na socialnih omrežjih:

Naročite se na e-novice