Drugi tir: Uspešen zaključek Odseka 2

Drugi tir: Uspešen zaključek Odseka 2

21. 11. 2025

​Družba 2TDK je na projektu Drugi tir, ki ga gradi skupina Kolektor Construction, s slavnostnim dogodkom obeležila dva pomembna napredka projekta: dokončanje južnega odseka med Črnim Kalom in Koprom ter prejem 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev.

Na gradbišču drugega tira je potekala slovesnost, s katero so praznovali končanje odseka med Črnim Kalom in Koprom ter prejem 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev.

Na gradbišču drugega tira je potekala slovesnost, s katero so praznovali končanje odseka med Črnim Kalom in Koprom ter prejem 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev.

Na Odseku 2 so se zaključila glavna gradbena dela 5 predorov, 2 viaduktov in odprte trase na tem območju, kar predstavlja ključen mejnik pri izgradnji sodobne železniške povezave na drugem tiru. Polovico železniške proge so tako prevzeli izvajalci železniških del (Sklopa 3), ki so na celotni 27-kilometrski progi sicer do danes že položili več kot 15 km tirov.

Direktor podjetja Kolektor CPG Kristjan Mugerli, ki je glavni partner konzorcija glavnih gradbenih del na projektu, je ob tem dogodku izpostavil delo številnih ljudi. »Večina zahtevne poti je danes za nami, dela v predorih in na viaduktih so lahko tvegana in težavna, vendar naredili smo vse kar je v naši moči, da so se ta izvedla premišljeno in nadzorovano, predvsem pa varno za vse, naše zaposlene, naše sodelavce in naše partnerje.«

Ob tem je še dodal, da je biti del skupine Kolektor ključnega pomena, da se pri sklepanju pogodb lažje poslužujemo tveganja. »Brez poslovnega tveganja konzorcij v sestavi KCPG, YM IN Ozaltin v konkurenci ponudb iz vsega sveta ne bi pridobil pogodbe za izgradnjo drugega tira. Kljub težavam nekaterih članov konzorcija in raznim nepredvidenim situacijam, kot so vojna v Ukrajini, energetska kriza, splošna draginja, lahko po dobrih štirih letih s ponosom rečemo, da se je tveganje obrestovalo.«

 

2TDK je ob doseženem gradbenem mejniku je projekt prejel še dodatno potrditev s strani Evropske unije: Evropska komisija je za izvedbo železniških del na progi odobrila 156 milijonov evrov nepovratnih sredstev. Tako je Slovenija kot država dosegla najvišji možni znesek nad odobreno kohezijsko ovojnico, ki ga posamezna država članica izjemoma še lahko doseže, na račun drugih manj uspešnih kohezijskih držav. 

 

Ob svečanem dogodku je predsednik vlade Robert Golob izpostavil, da ima Slovenija izjemno geostrateško lego in nova povezava med Divačo in Koprom bo Slovenijo utrdila kot eno pomembnejših logističnih destinacij. »S tem projektom smo dokazali, da lahko Slovenija sama oziroma skupaj z Evropsko komisijo realizira največje in najpomembnejše  projekte.«

Evropski komisar za trajnostni promet in turizem Apostolos Tzitzikostas je povedal, da bo Evropska komisija vedno podpirala naložbe, ki krepijo železniški promet v Evropi, drugi tir pa je projekt, ki je zelo dobro izkoristil kombinirane oblike financiranja: »Slovenija izstopa kot država, ki je v zadnjih letih zares najbolje izkoristila sredstva CEF. Državi smo doslej dodelili več kot 780 milijonov evrov za razvoj prometnega omrežja, od tega kar 84 % za železnice.«

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je poudarila, da se je projekt v zadnjih letih soočil s številnimi izzivi, ki so zahtevali veliko prilagajanja, a da še vedno ostaja znotraj ocenjene finančne vrednosti iz leta 2019. »V Sloveniji znamo pripraviti in voditi infrastrukturne projekte na način, ki si zasluži zaupanje.«

Generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset je ob pomembni prelomnici izpostavil, da proga že jasno kaže svojo podobo in da Drugi tir ni več vizija – ampak je z dokončanjem Odseka 2 postal resničnost. »Ne gre le za inženirski podvig, temveč rezultat večletnega, natančno usklajenega dela tisočih strokovnjakov, delavcev in projektantov, ki so verjeli v ta projekt in ga s svojim znanjem pomagali uresničiti.«

Oba dosežka – zaključek gradbenih del na enem ključnih odsekov ter okrepljena evropska finančna podpora – potrjujeta, da je projekt Drugi tir v najzahtevnejši fazi uspešno na poti k dokončanju ter da ga Evropska unija prepoznava kot strateško pomembnega za širšo evropsko prometno mrežo.

 

---

Povzeto po 2TDK sporočilu za javnost


Nazaj
Delite na socialnih omrežjih:

Naročite se na e-novice